maandag 24 juni 2013

Postmodernisme met een menselijk gezicht

Heden op Radio Simonis: shut up and eat your ballads. Zestien deuntjes waar ik van hoopte dat the mighty San F. Yezerskiy ze leuk zou vinden de laatste keer dat hij jarig was. De titel heb ik geleend van Tom Waits, het was de werktitel voor de tweede cd van zijn Orphans: Brawlers, Bawlers & Bastards-retrospectieve. Voor het artwork heb ik mijn wederhelft, doctoranda Van Pee, ingeschakeld.


Volledig beluisteren kan uiteraard op 8tracks.


  1. The Beach BoysMurray the k promo 4.
  2. Joey Dee & the Starliters – Peppermint twist. Kom lief, we gaan dansen. (Klik!)
  3. The ShovelsThe whole wide world. Een Limburgse naschok van dat hele swinging London-gedoe.
  4. Ray CharlesYou are my sunshine. Een oud en afgezaagd lied maar brother Ray weet er toch iets mee aan te vangen. (Klik!)
  5. Xiu Xiu – Hello from eau claire. Doorgaans is Xiu Xiu mij net dat tikje te experimenteel maar hier werkt het wel. (Klik!)
  6. Dump – Raspberry beret. De bassist van Yo La Tengo covert in zijn vrije tijd al eens graag een liedje van Prince. Hier laat hij Raspberry beret klinken alsof het op White light/White heat staat. (Klik!)
  7. Movie Star Junkies – Dead love rag. Italiaanse punkblues dixit Wikipedia, toffe rocksong dixit ikke. Beetje spaghettiwesternachtig. (Klik!)
  8. GisliCan you make me right?
  9. Braakland/ZheBildingThirtysomething (Still feeling young).
  10. Erik Van Neygen – Hotel Stil Verdriet. Muziek: Elvis Costello, tekst: Marc Didden.
  11. De KiftBeguine. "Mijn lief verliet mij vannacht." Te klasseren onder de H van hartverscheurend. (Klik!)
  12. Raymond van het GroenewoudDe lotgevallen van Engelbert Humperdinck. De titel is beter dan het lied maar dat deert niet.
  13. Kazzen – Melopee. Een op muziek gezet gedicht van Paul Van Ostaijen. Omdat ik San graag pest met combinaties van Paul Van Ostaijen en muziek.
  14. Ken Nordine – My baby. Schitterende jazzy spoken word. (Klik!)
  15. Bill Frisell – I heard it through the grapevine. Een best te pruimen Motowncover. (Klik!)
  16. Van HalenDancing in the street. Een retegave Motowncover. (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten