maandag 10 juni 2013

Chester's burst over the tampons

Goedemiddag,

Het is enige tijd geleden dat ik nog eens wat woorden aan een mixtape heb vuilgemaakt. Ik ben nochtans genoeg modder, leem en andere kleverige substanties tegengekomen de afgelopen maanden. 

Het schijfje van vandaag heb ik tokyo motel gedoopt. Dat was voor ik erachter kwam dat je Tokio niet met een ypsilon schrijft. Verder is het natuurlijk een uiterst knullige woordspeling op het Duitse prefabpopgroepje Tokio Hotel. 

Ik heb tokyo motel samengesteld als cadeau voor een rondje secret santa afgelopen december. Dat verklaart enerzijds waarom enkele liedjes duidelijk het thema "feestdagen" torsen. (Gelijk een wijze vrouw ooit zei: "Ik houd van feestdagen, dan valt er wat te vieren.") Dat verklaart anderzijds ook waarom de consistentie afwezig is op tokyo motel en waarom enkele nummers grotendeels teringherrie zijn. Ik kijk naar u, Wim F. Dehaen.

Het secret santatoeval deed de mixtape bij Freddie belanden. Als sluit ik niet geheel uit dat de man in kwestie Freddy heet. Ik heb hem gevraagd mij na het beluisteren van enige feedback te voorzien. Hij heeft tot op heden niet van die mogelijkheid gebruik gemaakt. Freddie/y drinkt graag fruitsap en beweert schrijver te zijn.


Volledig beluisteren kan naar goede gewoonte op 8tracks.



  1. Gotan Project – Intro. Drie. Twee. Een. Start.
  2. John ZornChristmas time is here. (Klik!)
  3. Tom PintensWinter maakt ons vrolijk. Natuurlijk, toen die winter eind mei nog altijd bezig was, geraakten we die vrolijkheid ook beu. (Zie mij eens de populist uithangen.) (Klik!)
  4. Tom Waits New year’s eve. Oom Tom kondigt zijn kater van één januari netjes op voorhand aan en steekt er bij wijze van verontschuldiging een flard Auld lang syne in. (Klik!)
  5. Braakland/ZheBildingAls ik aan haar denk (denk ik aan liefde). Ik dacht: ik prop er een stukje luisterspel bij, dat gaan we mensen leuk vinden
  6. The SonicsHave love will travel. Een streepje fokswilde garagerock uit de jaren zestig. Fokswild is hoe ik mijn garagerock uit de jaren zestig graag heb. (Klik!)
  7. Ty Segall – California commercial. Laat u niet op het verkeerde been zetten door de titel: het is geen commercial. Ik durf al wel eens een radiospotje op een mixtape te mikken maar dat is hier niet het geval. (Klik!)
  8. Rocket From The Crypt – Too many balls. Een probleem dat we allemaal kennen, niet waar? Niet waar?
  9. Earl ZingerSpeaker stack sound.
  10. SpinvisUFO’s gaspedaal. Een per ongelukse drumsolo. (Klik!)
  11. Six HandsBypass. (Klik!)
  12. Paul & Linda McCartney – Ram on. (Klik!)
  13. Soulsavers – Revival. Een indrukwekkende BMW van een lied met meneer Mark Lanegan achter het stuur. (Klik!)
  14. JFJ – Suckerpunch coffee. Charmante popmuziek uit Lommel. (Klik!)
  15. David BowieBeauty and the beast. Op het moment dat ik deze mixtape maakte, was er van Davids comeback nog geen sprake. Ik zeg niet dat ik een visionair ben maar ik heb wel hele goede ogen. (Klik!)
  16. Nicolas JaarSpecters of the future. Op dat moment was gans 2013 nog toekomst. (Klik!)
  17. Ariel Pink’s Haunted Graffiti – Life in L.A. Een synthesizerdeun die op het gemak de grenzen tussen liedje en drone verkent. (Klik!)
  18. Geert Simonis Blues ExplosionSoundbyte.
  19. Wim F. Dehaen - Test sqr220 10 242 11. Een exclusieve track van een experimenteel nevenproject van de sympathieke Leuvense geluidskunstenaar Franck Condon. Nu ja, hij woont tegenwoordig niet meer in Leuven maar u begrijpt vast wel wat ik bedoel.
  20. Einstürzende Neubauten - Epilog. Iets om tot rust te komen na die mistbank van Wim F. Dehaen.

1 opmerking: