maandag 4 juli 2011

The decentralization of information

Goedemorgen en welkom bij mixtape madness op maandag. Ons slachtoffer van vandaag heet Els. Ze is een Joodse intellectuele en zal mij een augustus eerstvolgend opvolgen als redactiesecretaris van het veelgelezen onafhankelijke Leuvensen studentenweekblad Veto. Voor haar verjaardag, halfverwege april, kreeg ze van mij een cd'tje met de olijke titel Bigger than Cliff Richard. Ge weet: ik speel met taal gelijk met woorden.

De mixtape volledig beluisteren kan hiero.














  1. EminemPublic service announcement 2000. Toen Slim Shady nog de koning van de wereld was. (Klik!)
  2. The Timelords – Doctorin’ the tardis. Geschifte samplepop die u gegarandeerd opvrolijkt, een mash-up van toen de broertjes Dewaele nog puistenkoppen waren op een speelplaats ver van hier. (Klik!)
  3. Fat Jon & Styrofoam – Acid rain robot repair. Styrofoam heeft altijd goede vriendjes. Deze zomer zakt hij af naar Leuven met Eva Mouton aan zijn zijde. U komt toch ook? (Klik!) 
  4. Beastie BoysGirls. Dat ze dit maar eens draaien op de volgende slut march! (Klik!)
  5. LA radio station jingle. Gewoon voor de afwisseling.
  6. MeurisSoms schrik. Stond in de originele Noordkaapversie op de vorige mixtape die ik Els heb geschonken. Dat is continuïteit maar niet zo'n hele goede. (Klik!) 
  7. Raymond van het GroenewoudIk ben God niet. Afgelopen zaterdag heb ik samen met Ine Benzine een half optreden van Raymond gezien in Anderlecht. Toen hebben we het plan opgevat 's mans liederen in een Ramonesjasje te heisen onder de vlag Ramones van het Groenewoud: "Vlaanderen boven / hey hey hey." Who's with us?
  8. BuzzcocksAutonomy. Een beginselverklaring van de pioniers van de DIY-punk. (Klik!)
  9. Guided By VoicesTo remake the young flyer. Duizend uur lang heb ik overal flyers uitgedeeld voor vanalles en nog wat en daar is nu eens niemand beter van geworden. (Klik!)
  10. The HivesFind another girl. Afgelopen donderdag werd op Werchterweide pijnlijk duidelijk dat de houdbaarheidsdatum van Howlin' Pelle Almqvist en de zijnen verstreken is. (Klik!)
  11. Shocking BlueLove buzz. Neerlands hoop in bange dagen. Het lied zou u bekend moeten zijn in de versie van Nirvana. (Klik! Zangeres Mariska Veres had het playbacken duidelijk nog niet onder de knie.)
  12. Tom WaitsSwordfishtrombone. "And he got 20 years for lovin' her / From some Oklahoma governor." Da's poëzie, mensen. (Klik!)
  13. The Four Tops If I were a carpenter. Anderzijds: wat als ik een bomenknuffelaar was? (Klik!)
  14. Tommy James & the Shondells – Crimson and clover. Het bleek niet over Krimson van Suske & Wiske te gaan. Teleurstelling alom. (Klik!)
  15. The Tammys – Egyptian shumba. Strandfeestje? (Klik!) 
  16. The Specials – Take five. Een klassiek jazzke in een ska-arrangementje. (Klik!)
  17. CassetteboyHo ho ho. Een kerstliedje voor alle seizoenen!
  18. HitchRadiation winter (part II). Een West-Vlaamse cultgroep die er onlangs mee ophield. Ik heb ze helaas nooit live gezien.
  19. Sonic YouthTouch me I’m sick. Maar met een dagje luieren in mijn bed kom ik er wel bovenop. (Klik!) 
  20. Wanda Jackson – You know that I’m no good. Vergeleken met deze mevrouw is Amy Winehouse een seut. For rizzle. (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten